WMA architects

Autosalon a autoservis v Ostravě

Stávající areál autoservisu je situován v Ostravě, zhruba 4km od centra města, na rušném dopravním uzlu silnic Rudná a Frýdecká. V současné době se rozkládá servis na ploše cca 2180 m². Jedná se o konvenční nezávislý autoservis vybavený čtyřmi zvedákovými místy, autolakovnou, karosárnou a pneuservisem.V současné době odbaví ročně cca 3000 zakázek z čehož cca jednu třetinu tvoří klientela fleetového typu. Počet zaměstnanců je 12.
návrh:
Projekt Autocent CZ 2019 má ambice vytvořit v Ostravě, potažmo v Moravskoslezském kraji nezávislé prodejní a servisní místo pro automobily s důrazem na vozidla s hybridním pohonem a elektromobily, v závislosti na environmentální rozvoj regionu. Projekt počítá s úzkým propojením a koordinací s VŠB-TU Ostrava.
Současný areál se rozšíří o cca 3760 m². Vznikne nové obousměrné napojení – sjezd na silnici Frýdeckou. V přední části areálu bude situována hala, v zadní části pak parkování a prosotrové rezervy.

Hala – bude mít velikost 45,8 x 20,3 metrů. V přední části bude umístěn autosalon a administrativní část autoservisu. Plocha autosalonu prostorově umožní umístění cca 7 osobních automobilů a 4 motocyklů. V centrální části bude umístěn pult s informacemi a čekárna s navazující zasedací místností. Ve východní části pak navazují přepážky prodeje automobilů. V centrální části jsou umístěny přepážky servisu, který navazuje druhou částí haly na autosalon. celá část servisu je prosklená a umožnuje tak psychologicky kontorlovat opravu automobilů. Autoservis je tvořen 8mi zvedáky. V hale jemještě umístěn příruční sklad k servisu, úklidová komora a wc pro servis . Dále navazuje technická místnost, úklidová komora pro salon a wc pro návštěvníky- muži a ženy se ZTP. Je zde umístěna dvojice schodišt vedoucí do 2.NP, které je nad částí s přepážkami. Ve 2.NP jsou umístěny kanceláře pro administrativu firmy, dále šatny pro muže a ženy, denní místnost, školící místnost a úklidová komora.
architektura, konstrukce a materiály
Hala – jedná se o železobetonovou montovanou halu s plochou střechou. Konstrukce je tvořena železobetonovými sloupy usazenými v žb kališích a ztuženy žb prahy v osovém rozponu 5,0m. Na sloupech jsou železobetonové vazníky se spodní přírubou vodorovnou a horní ve sádu 2%. Opláštění bude provedeno vodorovnými tepelněizolačními panely o výšce 1,0 a 1,1m. prosklení bude do výšky 4,4m a pásové okna v autoservisu o výšce 2,2m. Fasáda bude provedena z perforovaných podsvětlených kazet, které budou od izolačních panelů odsazeny ve třech různých vzdálenostech a to 50 ,100 a150mm. Spodní 2 kazety budou velké 1,25x 2,2m . horní kazeta bude vyšší, dle výšky vazníku.
Výlohy a okna jsou z hliníkových profilů a trojskel. Podlahy jsou z leštěných betonů a dlažeb. Střecha je plochá s celoobvodovou atikou a skyrytými svody. Ve střeše jsou umístěny světlíky pro denní osvětlení pracovních míst. Vestavba 2. patra je z ocelových nosníků, podlahy jsou ze suchého systému z trapézových plechů, desek cetris a nášlapnou vrstvou s povrchem z dlažby a vinylu.
Fasáda je v kombinaci šedých barev, hliníkové rámy v šedé metaické barvě. Vrata jsou prosklená. Střecha je extenzivní zelená a částečně osázena fotovoltaickými panely.

TOPlist